02177130488

الیاف پلیمری سینوسی

استفاده از الیاف پلیمری سینوسی برای تقویت بتن، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و از دانشمندان و صنعت ساخت و ساز به دلیل مزایای پایداری چندگانه آنها نسبت به الیاف فولادی و مش فولادی تقویت شده است.

اثر الیاف سینوسی  بر قابلیت کارکرد، انعطاف پذیری پلاستیکی، مقاومت فشاری، استحکام کششی، قدرت خمشی، عملکرد پس از ترک و انقباض خشک بسیار زیاد و قابل بحث میباشد.

الیاف سینوسی

این محصول مربوط به تقویت بتن و محصولات مشابه از طریق استفاده از الیاف است. الیاف پلیمری و فولادی در تقویت بتن به عنوان یک جایگزین برای مش میلگرد ساخته شده اند و در جلوگیری از ترک خوردگی انقباض، افزایش ظرفیت ضربه، کاهش نفوذ پذیری، اضافه شدن مقاومت در برابر شکست و کاهش زمان ساخت، موفقیت آمیز است. به طور خاص، الیاف با پیکربندی سینوسی شده توسط این اختراع ارائه شده است، همانطور که ترکیبات بتنی تقویت شده در آن بهبود یافته است.

بتن یک ماده است که دارای استحکام کششی و کشش شکستگی کم است.  ترک ها می توانند در بتن تحت فشار به سهولت ایجاد شوند و باعث می شود که بتن تحت فشار قرار نگیرند، که امری اجتناب ناپذیر است، برخی از مهندسی از شکل های تقویت بتن به شیوه سنتی مانند میلگرد برای تنش کششی استفاده مینمایند. این بتن به طور کلی به عنوان بتن مسلح شناخته می شود و برای دهه ها استفاده شده است.

یک روش متناوب تقویت بتن استفاده از ترکیب الیافهای کوتاه و به طور تصادفی توزیع شده در بتن است، به طوری که تقویت در سراسر حجم ارائه شده است، و بتن مسلح کاملا جدید به دست می آید. بتن مسلح الیافی به میزان قابل توجهی توانایی جذب انرژی (اغلب به نام چقرمگی)، مقاومت در برابر ضربه و استقامت خستگی را بهبود می بخشد، و مقاومت بیشتری در برابر ترک خوردگی نیز باعث دوام و زیبایی بیشتر می شود.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 2 کاربر