02177130488

اجرای بتن سخت ملاتی

چنانچه پیش از این اشاره شد بتن سخت صنعتی از سیمان، سنگدانه­ های معدنی، پلیمرها و ... تشکیل شده است.

بتن سخت طی دو روش خشکه پاشی و ملاتی قابل اجراست که در گذشته تنها سیستم ملاتی در ایران رایج بوده و به همین دلیل در میان کارفرمایان بتن سخت بشکل ملاتی شناخته شده است.

میزان مصرف بتن سخت در سیستم ملاتی تا بیش از 5 برابر افزایش می یابد که از نظر اقتصادی پیشنهاد نمی گردد.

از طرفی به اشتباه میان اغلب سازندگان این مسئله جا افتاده که سیستم ملاتی مقاوم تر از سیستم خشکه پاشی (Fresh on Fresh) است. در اینجا متذکر میشویم که سطح نهایی هر دو سیستم دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی میباشند همچنین پیشنهاد میگردد جهت مقاوم سازی سطح و بالا بردن کیفیت کار، عیار، آرماتوربندی و استفاده از افزودنی های بتن از اهمیت بالاتری برخوردارند.

ضخامت بتن سخت در سیستم ملاتی بین 1 تا 2 سانتیمتر قابل اجرا خواهد بود  که متناسب با کاربری و نیاز کارفرما مشخص می­گردد. اجرای این سیستم یکپارچه بوده و در نتیجه مشکلات سیستم ­های تایلی که مهم­ترین آن فرسایش درزها و لغ شدن می­­باشد را ندارد.

در این سیستم ابتدا سطح قالب بندی میشود با تراز ليزري به ضخامت حداقل 7 سانتیمتر بتن عیار بالا بر روی سطح پهن شده و با سینی و دستگاه ماله پروانه ای پرداخت اولیه میشود.

پهن کردن بتن با مجیک

پرداخت سطح با ماله پروانه ای-پارس الیس

پس از آن پودر بتن سخت رنگی داخل بتن ير با آب ترکیب شده و با ضخامت 1 تا 2 سانتیمتر مطابق دستور کار بر روی سطح پهن میگردد و پس از آن برای 10-12 ساعت پرداخت کل سطح با دستگاه ماله پروانه ای ادامه می یابد تا به سطحی یکدست و با کیفیت دست یابیم.

پارس الیس-بتن سخت

ملات بتن سخت دارای مقاومت سایشی، فشاری، خمشی بسیار بالایی بوده و برای کفسازی کارخانجات صنعتی با تردد بالا و دستگاه های سنگین بهترین پیشنهاد است.

موارد استفاده:

کفسازی کارخانه، کفسازی سوله، کفسازی پارکینگ، کفسازی انبار، کفسازی باند، صنایع خودروسازی، نیروگاه ها، پایانه و بارانداز، فرودگاه، سردخانه، کشتارگاه، صنایع نساجی، صنایه نفت، گاز و پتروشیمی، ایستگاه راه آهن و مترو، صنایه بسته بندی، صنایع پلاستیک، مراکز نظامی، صنایع چوب، کارخانجات قند و نمک و ...

 

بهترین و با کیفیت ترین بتن ملاتی را از شرکت پارس الیس یکی از شرکت های فعال در زمینه اجرای کفپوش های بتنی بخواهید. این شرکت که سابقهسالها فعالیت در زمینه اجرای بتن را در کارنامه خود دارد جزو شرکت های بسیار معتبری محسوب میگردد که بمنظور افزایش رضایتمندی مشتریان خود بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات را آن هم با تعرفه مناسب به فروش رسانده و ارائه میدهد.

 

بتن هایی که برای اجرای کفپوش سازه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد به انواع مختلفی دسته بندی میشوند که یکی از آنها بتن ملاتی میباشد که جزو سخت ترین و مناسب ترین بتن ها برای اجرای کف سازه محسوب میگردد. بتن ملاتی از لحاظ فیزیکی و همچنین مکانیکی از مقاومت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل میتواند فشار و وزن وارد آمده را به خوبی تحمل کند. برای اجرای بتن ملاتی مانند دیگر بتن های مخصوص برای کفسازی ابتدا باید کف سازه بخوبی از هر نوع آلودگی پاکسازی شود تا بتن به خوبی به سطح  چسبندگی برقرار کند. اجرای لایه نهایی با مخلوط پودر ملاتی بتن سخت با بتن آماده مسلح انجام می شود.

ویژگی های بتن ملاتی

بتن ملاتی از ویژگی های زیادی برخوردار است که آنرا به یکی از پر کاربرد ترین  بتنها برای اجرای کف تبدیل کرده است. از جمله ویژگی های بسیار چشمگیر بتن ملاتی میتوان به ایجاد سطحی صاف و یکنواخت، ایجاد ظاهری زیبا و ماندگار، مقاومت بالا در برابر اشعه یو وی، مقاوم در برابر انواع حلال ها و مواد خورنده، به حد اقل رسیدن درزهای روی کفپوش، مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالا، مقاومت کشی و خمشی بسیار خوب، تنوع رنگی بالا، نفوذ پذیری بسیار پایین بافت بتن، عدم لغزندگی نسبت به دیگر کفپوش های مسطح و صاف بتنی، سهولت بسیار زیاد در شستشو، چسبندگی با قدرت بالا بر روی بتن، عدم ایجاد گرد و غبار و مقاومت بالا در برابر ضربه را نام برد.

 بهترین و با کیفیت ترین بتن ملاتی و دیگر بتن های مورد نیاز برای اجرایدکفپوش را از شرکت پارس الیس بخواهید. همچنین این شرکت آمادگی خود را برای اجرای کفپوش برای سازه های مختلف را با بهترین تعرفه اعلام میدارد.

10 / 10
از 5 کاربر