02177130488

بتن ماله پروانه ای چیست؟

جالب است بدانید بتن ماله پروانه ای نه نام علمی محسوب می شود و یا نامی تجاریست این اسم تنها روش ساده نام گذاریست که در محاوره بین سازندگان، مهندسین و پیمانکاران بکار برده میشود و در اصل بتن ماله پروانه ای به سیستمی گفته میشود که در آن بتن به روش مکانیزه اجرا شده یعنی بتنی که با انواع افزودنی و الیاف تقویت شده و با دستگاه مجیک و تراز لیزری پهن گردیده و در نهایت با دستگاه ماله پروانه ای ساعت ها بر روی آن پرداخت انجام شده. دقیقا کاری که برای بتن الیافی یا بتن آسفالتی صورت میگیرد.

تراز لیزری:

تراز لیزری

دستگاه مجیک:

دستگاه مجیک

دستگاه ماله پروانه ای:

دستگاه ماله پروانه ای

دستگاه کاتر:

کاتر

بتن ماله پروانه ای یا همان اجرای بتن به روش مکانیزه کاربرد وسیعی در صنعت و ساختمان دارد. بطور مثال کفسازی محوطه کارخانه ها کفسازی پارکینگ ها، بستر سازی برای اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان، اجرای بتن سقف ها و اجرای بتن بر روی عرشه فولادی و .... 

شرکت پارس الیس با در دست داشتن بروزترین دستگاه های اجرایی در ایران و کسب بیش از 14 سال تجربه و کارنامه ای درخشان در امر مشاوره، طراحی و اجرای کفسازی صنعتی آمادهء بازدید و ارائه ی مشاوره رایگان در کلیهء زمینه های مربوطه میباشد.

جهت آشنایی بیشتر با اجرای بتن الیافی کف پارکینگ و سوله ها به لینک بتن ریزی کف مراجعه فرمایید:

http://parselis.com/catproject/بتن-ریزی-کف

 شرکت پارس الیس یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه کفسازی بتنی میباشد و بتن ریزی ماله پروانه میباشد و با توجه به اینکه نمونه کارهای فراوانی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است میتواند به عنوان انتخاب اول برای پروژه های کوچک و بزرگ شما باشد.

 یکی از انواع روش بتن ریزی که این روزها کاربرد بسیار زیادی نیز پیدا کرده است بتن ریزی ماله پروانه  میباشد که این روش بتن ریزی با دستگاهی با همین نام به انجام میرسد. روش بتن ریزی ماله پروانه به دو صورت دستی و  سرنشین دار انجام میشود که در روش سر نشین دار اپراتور داخل دستگاه  مخصوص نشسته و عملیات لیسه دار کردن را انجام میدهد. بتن ریزی ماله پروانه در واقع زمانی انجام میشود که ابتدا بتن ریزی انجام شده باشد و سپس توسط دستگاه ماله پروانه سطح بتن به خوبی صاف و سیقلی شود. بتن ریزی ماله پروانه دقت بتن ریزی را تا حد زیادی افزایش میدهد ولی در صورتیکه که دقت و مهارت در این روش نیز وجود نداشته باشد میتواند مشکلاتی را ایجاد کند.

مزیت های ایجاد شده با استفاده از روش بتن ریزی ماله پروانه

 بتن ریزی ماله پروانه این مزیت را ایجاد میکند تا سطح بتن به بهترین شکل ممکن تسطیح و صاف و یکدست شود. این موضوع بسیار مهم است و در برخی از روش های بتن ریزی بخصوص روش بتن ریزی ستنی این مشکل وجود دارد و سطح یک دست و یکنواخت به سختی ایجاد میشود. بتن ریزی ماله پروانه به حدی بتن را فشرده میکند که امکان ایجاد درز و هر گونه منفذی را درون بتن به حد اقل ممکن میرساند که این موضوع میتواند در عدم ترک خوردگی بر روی بتن و همچنین بافت بتن کاملا موثر باشد. استحکام بسیار زیادی با بتن ریزی ماله پروانه  ایجاد خواهد شد که علاوه بر جلوگیری از ترک خورگی آنرا در برابر مواد خورنده و اسیدی به خوبی محافظت خواهد نمود و با عدم نفوذ مواد اسیدی به داخل بتن استحکام نیز به خوبی حفظ خواهد شد.

 یکی از بزرگ ترین ویژگی هایی بتن ریزی ماله پروانه ایجاد میکند و منجر به اتمام پروژه در زمانی بسیار کوتاه تر میشود سرعت بالای بتن ریزی با این روش میباشد و به دلیل اینکه دستگاه بتن ریزی را بر عهده میگیرد در نتیجه اجرای بتن بسیار تمیز و بدون نقش و در عین حال در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

 جهت کسب مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان شرکت پارس الیس با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

02177130488

02177130486

09123963060

ارسال نظر
ذوالفقاری : مطالب ارزشمندی ارائه داده شد موفق باشید
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
انجام وظیفه هست. سپاس
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 38 کاربر
9 / 10
از 38 کاربر