02177130488

هفت نکته برای به دست آوردن کف اپوکسی بسیار عالی  Self-leveling

وقتی به تصویری مشابهه عکس زیر نگاه میکنید ممکن است به خودتان بگویید آیا ممکن است تمام پروژه های کفسازی صنعتی و کفپوش اپوکسی با همین کیفیت به سرانجام برسند. این درحالیست که روزانه هزاران متر مربع کفپوش اپوکسی Self Level  در حال اجراست و کیفیت همه آنها به این خوبی نیست.

 کفپوش اپوکسی self level

مشکلات متفاوتی در اجرا وجود دارند، می توان از نواقص موجود در سطح، رد ماله، حباب و ضایعات باقیمانده در سطح نام برد.

راز شماره 1 - اگر شما می خواهید سطح نهایی مثل آینه صاف و شفاف باشد در وحلهء اول به بستری کاملا صاف و صیقلی نیازمند هستید. در حقیقت کفپوش اپوکسی یک محصول Self Level است و نباید آن را روی سطوح ناهموار اجرا نمود

متاسفانه برخی کارفرمایان توقع دارند که با یک لایهء اپوکسی کلیهء خلل و فرج و ناهمواری ها تسطیح شوند و تلورانس سطح از بین برود. اما متاسفانه برای کفپوش اپوکسی که قرار است با ضخامت 2-5 میلیمتر بر روی سطح کوت شود چنین قابلیتی وجود ندارد و این مسئله باعث میشود در سطوح ناهموار کفپوش اپوکسی نهایی همراه با موج و ناصافی های فراوانی باشد که به خاصیت اپوکسی بر نمیگردد و مشکل از بستر موجود بوده است.

 بستر صاف برای کفپوش اپوکسی

راز شماره 2 – مقدار مواد مصرفی و ضخامت کار بسیار مهم و حائز اهمیت است. متاسفانه بسیار دیده شده که ضخامت اپوکسی اجرا شده به زیر دو میلیمتر رسیده که در این صورت رد ماله کاملا مشهود خواهد بود و سطح فاقد زیبا و یکنواختی است. در زمان اجرا بسیار هوشیار باشید تا مجریان از ضخامت کار نزنند و حداقل ضخامت در تمام نقاط 2 میلیمتر و بالاتر از آن باشد.

 ماله-اجرای اپوکسی

راز شماره 3 - از ابزارهای پاک و تمیز استفاده کنید! یکی از خطرات پنهانی در زمان اجرا، استفاده از اپلیکاتورها و ماله های آلوده و کثیف می­ باشد. ذره ای آلودگی و گرد و غبار روی ابزار اجرایی بر روی سطح نهایی کاملا مشهود خواهد بود.

 نظافت ابزار اجرای اپوکسی

راز شماره 4 - مطمئن شوید که سطح به درستی مهر و موم شده است! یعنی کل سطح بصورت یکدست و یکپارچه با کفپوش اپوکسی پوشیده شده و سطح فاقد حباب، درز و خلل و فرج است. حباب ها همیشه در زمان اجرا و پهن کردن اپوکسی بر روی سطح مشاهده میشوند و این امر برای اپوکسی که بصورت مایع و خود تراز شونده است مسئله عجیب و دور از ذهنی نیست اما بیدا در نظر داشت یک غلطک اسپیکال میتواند تمام مشکلات شما را حل کند. ترجیحا کفپوش اپوکسیی را در دو لایه اجرا نمایید تا اطمینان حاصل کنید که هیچگونه حبابی بر روی سطح پدید نیامده.

 کفپوش اپوکسی خود تراز

راز شماره 5 - اطمینان حاصل کنید که پروفایل بستر سازگار است. یعنی اپوکسی با سطح زیرین سازگار است و در سطح زیرین نفوذ کرده و چسبندگی کاملا بین آنها بوجود می­ آید. بطور مثال کفپوش اپوکسی بر روی خاک و شن و ماسه قابل اجرا نیست و یا بر روی آسفالت از نوع خاصی از اپوکسی باید استفاده نمود.

در خصوص قابل اجرا بودن اپوکسی بر روی هرگونه بستری می توانید روی مشاوره رایگان کارشناسان شرکت پارس الیس  حساب نمایید.

 کفپوش اپوکسی self level

راز شماره 6 –نظافت محیط اجرایی بسیار مهم است. تمام درها و پنجره ها و درزها را ببندید و اجازه ندهید هیچگونه گرد و غبار وارد محیط شود. محیطی که اپوکسی کف آن در حال اجراست و یا به تازگی اجرا شده باید بسته باشد و اجازه تردد از روی سطح به هیچکس داده نشود.

کاملا دقت نمایید که حتی لباس و کفش پرسنل اجرایی کاملا تمیز و دور از هرگونه آلودگی باشد.

راز شمار  ه 7 – دمای کف و محیطی که قرار است اپوکسی بر روی آن اجرا شود نباید سرد باشد چراکه اپوکسی در دمای هوای گرم جاری و قابل اجراست. حداقل دمای محیط برای اجرای کفپوش اپوکسی بالای 15 درجه سانتیگراد است. پس قبل از اجرای کفپوش اپوکسی دمای محیط را کنترل و تنظیم بفرمایید. در صورتیکه هوای محیط سرد باشد اپوکسی روانی کافی را نداشته و سطح نهایی فاقد زیبایی و جلا خواهد بود.

همچنین مراقب باشید که دمای هوا نیز بیش از حد متعارف بالا نباشد، چراکه درصورت ریختن عرق پیشانی پرسنل اجرایی بر روی اپوکسی در حال اجرا، سطح دچار بروز حباب خواهد شد.

 اجرای کفپوش اپوکسی

خوب نظر شما چیست؟ لطفا تجارب و دانش خود را در اختیار ما قرار دهید و با درج کامنت و نظراتتان ما و سایر کاربران را از معلوماتتان مستفیض بفرمایید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 11 کاربر
10 / 10
از 11 کاربر