02177130488

بتن سخت

بتن سخت

«کفپوش بتنی رنگی»

بتن سخت از سیمان، سنگدانه­ های معدنی، پلیمرها و ... تشکیل شده و بصورت خشکه پاشی روی بتن تازه (Fresh on Fresh) اجرا می­ شود. اجرای این سیستم یکپارچه بوده و در نتیجه مشکلات سیستم­های تایلی که مهم­ترین آن فرسایش درزها و لغ شدن می­­ باشد را ندارد. بتن سخت صنعتی به عنوان یک پوشش نهایی بر روی یک سطح بتنی تازه اعمال می شود. پودر بتن سخت با آب بتن ترکیب شده سطح نهائی را  بوجود می­آورد به همین دلیل طبله كردن و جدا شدن بتن سخت  از سطح  امری غیر ممکن خواهد بود.



بتن سخت (کفپوش بتن رنگی) همزمان با بتن تازه قابل اجرا بوده و مناسب برای کفسازی صنعتی از قبیل کفسازی پارکینگ، کفسازی سوله، کفسازی انبار، کفسازی جایگاه پمپ بنزین، کف کارخانجات، کف سازی محوطه و ... قابل اجرا می باشد. داشتن انبار یا سوله با کفپوش بتنی رنگی با مقاومت بسیار بالا و با زیبایی خیره کننده با استفاده از بتن سخت رنگی (پودر ضد سایش و سخت کننده بتن) به نفع کارفرمایان و صاحبین واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد بود.

بتن سخت کف پارکینگ

بتن سخت (کفپوش بتنی رنگی) بدلیل دارا بودن مقاومت سایشی، مقاومت فشاری و مقاومت خمشی فوق العاده بالا برای کفسازی سوله ها و کارخانه ها و انبارها گزینه بسیار مناسبی است که این مقاومت نیاز اغلب واحد های تولیدی و صنعتی مختلف را در برابر تردد لیفتراک و دستگاه های مختلف برآورده می نماید.

بتن سخت به صورت مکانیزه و ماله پروانه ای اجرا می شود که این شیوه اجرا سبب می شود کاپیلارهای سطح بتن بسته شده و تا حد قابل توجهی از میزان فرسایش سطحی و ایجاد گرد و غبار کاسته شود. بدین معنا که در کفپوش بتن سخت فرسایش سطحی و گرد و غبار به حداقل ممکن کاهش پیدا میکند. ممکن است شما کارفرمای محترم بخواهید سطح سوله یا انبار یا سالن تولید خود را بصورت 100% ضد گرد و غبار نمایید، که برای این امر مهم نیز چاره ای اندیشیده ایم. شما میتوانید بر روی سطح خشک شده بتن سخت رنگی خود از ماکرون گارد استفاده کنید.  ضد گرد و غبار کردن سطح برای بسیاری از سالن های تولید، چاپ، مواد غذایی، دارویی، صنایع پلاستیک، کاغذ و ... بسیار حائز اهمیت می باشد.

بتن سخت بدلیل تنوع در رنگ و همچنین مقاومت بالا در برابر تردد گزینه بسیار مناسبی برای کفسازی پارکینگ ها ی طبقاتی و اداری تجاری است. شما میتوانید کفپوش بتنی رنگی در رنگ های قرمز، آبی، سبز، طوسی و ذغالی داشته باشید.

بتن سخت کف سوله

جهت مشاهده روش و مراحل اجرای بتن سخت به لینک زیر مراجعه فرمایید:

http://parselis.com/catproject/اجرای-بتن-سخت-صنعتی

بتن سخت صنعتی (کفپوش بتن رنگی) طی دو سیستم خشکه پاشی و سیستم ملاتی قابل اجراست.

در اجرای بتن سخت ملاتی میزان مصرف پودر سخت کننده بیش از 5 برابر اجرای بتن سخت بصورت خشکه پاشی است.

هزینه تمام شده بتن سخت نسبت به کفپوش اپوکسی کمتر و ارزانتر است، همچنین سرعت اجرای کفپوش بتن سخت (بتن رنگی) از کفپوش اپوکسی بیشتر است به همین دلیل دوره کفسازی کوتاهتر و زمان آماده شدن سطح برای کاربری و استفاده کوتاهتر است. به همین دلایل است که به کارفرمایان محترمی که قصد کفسازی صنعتی برای سوله یا پارکینگ خود را دارند و الزامات GMP و آنتی باکتریال بودن کف سوله برای ایشان لازم نیست کفپوش بتن سخت بهترین و کاربردی ترین پیشنهاد کفسازی صنعتی می باشد.

بتن سخت رنگی (کفپوش بتنی رنگی) یکی از سیستم های کاربردی کفسازی بتنی پارکینگ و سوله است. با استفاده از کفسازی بتنی به روش بتن سخت، مقاومت سطح بتن چندین بار در مقایسه با بتن معمولی افزایش می یابد. رنگ بتن سخت باعث ایجاد زیبایی بصری در کف می شود که بتن سخت را به کفپوشی چند منظوره تبدیل مینماید. افزودن پودر ضد سایش و سخت کننده به لایه رویه بتن، به بخشی از ساختار بتن تبدیل می شود و به دلیل بسته شدن کاپیلارهای سطح بتن در سیستم بتن سخت، ویژگی فرسایش سطحی و ایجاد گرد و غبار در بتن بطور چشمگیری کاهش می یابد. با توجه به نسبت کم آب به سیمان، و استفاده از فوق روان کننده ها در بتن بجای آب، نقاط قوت کفپوش بتن سخت بسیار بیشتر از سایر کفپوش های یکپارچه می باشد. استفاده از سیستم بتن سخت مقاومت بتن در برابر  یخ زدن در فصول سرد را افزایش می دهد.

بتن سخت رنگی می تواند به عنوان سطح نهایی داخلی و خارجی استفاده شود. همچنین به عنوان کف سازی پارکینگ خودرو و پیاده روها، کفسازی محوطه پارک ها، کف سازی مراکز خرید، کفپوشی شیک و مدرن برای فروشگاه و نمایشگاه و ... استفاده شود.

ویژگی های بتن سخت رنگی:

  • تنوع در رنگ آمیزی بتن سخت
  • استفاده آسان و فوری از بتن سخت رنگی منجر به کوتاه شدن زمان ساخت و ساز می شود.
  • بتن سخت سازگار با ساختار طبیعی است.
  • بتن سخت قابلیت اصلاح سطوح قدیمی را دارد و قابل اجرا بر روی هر نوع کفپوش قدیمی است.
  • بتن سخت دارای هزینه های پایین نگهداری می باشد.
  • عدم محدودیت دراستفاده از بتن سخت رنگی

موارد کاربرد بتن سخت رنگی:

  • کفسازی هتل ها، ویلا ها و سایت ها  با بتن سخت
  • کفسازی پارک، باغ و استخرهای شنا با بتن سخت رنگی
  • کفسازی مناطق تاریخی و گردشگری  با بتن سخت رنگی
  • کفسازی و کفپوش مناسب برای مراکز خرید، پارکینگ طبقاتی و واحد های تجاری
  • کفسازی فرودگاه ها ، شهربازی  و غیره
  • طول عمر بتن سخت بسیار بالاست چنان که از بتن سخت به عنوان کفپوش زره ای یاد می شود.
  • زیبایی و کیفیت سطح نهایی کفپوش بتن سخت باعث رضایت کارفرمایان می شود.
  • کفسازی به روش بتن سخت پاسخگوی نیاز کارفرمایان برای کفسازی محیط های با بار ترافیکی سنگین می باشد.

چرا بتن سخت را برای کفسازی انتخاب کنیم؟

بتن ساده با هر عیاری به تنهایی دارای محدودیت است. فرسایش سطحی لایه نهایی بتن ساده و ایجاد گرد و غبار، تخلخل بتن ساده، ضعف در برابر مواد شیمیایی مختلف، سایش بتن ساده و مقاومت پایین در برابر ضربه و همچنین زیبایی شناسی ضعف های بتن ساده است که همه و همه با استفاده از کفپوش بتن سخت رفع میشود.

بتن سخت کف پارکینگ

بخش اصلی تشکیل دهنده پودر بتن سخت، پودر ضد سایش است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی با بالابردن مقاومت بتن کف با استفاده از افزودنی های بتن مثل ابر روان کنده ها و الیاف جایگزین آرماتور، کف کفسازی شده با بتن سخت از چنان مقاومت بالایی برخوردار است که هیچ بار و فشار و ترافیکی قادر به تخریب آن نخواهد بود. لذا بهترین گزینه برای کفسازی کف سوله و کارخانه ها و همچنین کفسازی پارکینگ های طبقاتی با ترافیک بالا بتن سخت صنعتی میباشد که علاوه بر زیبایی و یکپارچگی دارای دوام، طول عمر، مقاومت بالا در برابر فرسایش، مقاومت بالا در برابر فشار و ترافیک بالا و همچنین هزینه های پایین اجرا، تعمیر و نگهداری است.

  موارد کاربرد کفسازی با بتن سخت:

  • کف سازی کارخانه ها با کاربری های مختلف صنعتی و بهداشتی
  • کفسازی انبار کارخانجات، کفسازی انبار صنعتی و دارویی با بتن سخت ضد گرد و غبار
  • کفسازی سالن تولید پروژه های صنعتی با بتن سخت ضد سایش و ضد گرد و غبار
  • کفسازی پارکینگ های طبقاتی با ترافیک بالا با استفاده از کفپوش بتن سخت رنگی
  • کفسازی سالن های صنعتی با کاربری خشن با استفاده از بتن سخت صنعتی، مثل سالن هایی که ابزار و و مواد مختلف بر روی سطح کشیده می شوند یا پرتاب می شوند.

کفپوش بتن سخت انبار

  • کفسازی سالن تولید مواد شیمیایی با محدوده PH مشخص با استفاده از بتن سخت صنعتی
  • کفسازی برخی سالن های تولید مواد غذایی با استفاده از بتن سخت رنگی، مثل کفسازی کارخانه تصفیه نمک و قند، سالن تولید آبلیمو و مربا و ...
  • کفسازی سالن های تعمیر و نگهداری و خودرو سازی با بتن سخت صنعتی، مثل کفسازی نمایندگی های خودرو های وارداتی و همچنین ملی

کفپوش بتن سخت نمایندگی خودرو

  • کفسازی محوطه و پارکینگ بیمارستانها و مراکز پر تردد با استفاده از کفپوش بتن سخت رنگی
  • کفسازی بخشی از نیروگاه های برق، هسته ای، انرژی و ... با استفاده از کفپوش بتن سخت صنعتی

کفپوش بتن سخت موزه

  • کفسازی نمایشگاه ها و مجموعه های بزرگ با کفپوش یکپارچه بتن سخت رنگی
  • کفسازی فروشگاههای بزرگ زنجیره ای، رستوران و کافی شاپ و مراکز خرید با کفپوش مقرون بصرفه و شیک بتن سخت صنعتی

کفپوش بتن سخت گالری

  • کفسازی کلوپ بازی و شهربازی ها و مراکز تفریحی با استفاده از بتن سخت صنعتی
  • کفسازی پیست های کارتینگ، دوچرخه سواری و اسکیت با کفپوش بتن سخت رنگی

کفپوش بتن سخت کارتینگ

بطور کلی کفپوش بتن سخت یکی از پرکاربردترین، مقاوم ترین، سریع ترین و ارزان ترین گزینه ها جهت کفسازی انواع واحدهای صنعتی و غیرصنعتی می باشد.

کنترل کیفیت بتن سخت:

کنترل کیفیت بتن آماده و  بتن سخت را میتوان به سه جزء تقسیم شود:

1. پیش کنترل
2. کنترل فوری
3. کنترل واپسین

پیش کنترل کفپوش بتن سخت:
کنترل اولیه، اقدامات صحیح اولیه و در نتیجه حفظ جنبه های ضروری کنترل کیفیت می باشد. پیش کنترل شامل موارد زیر است:

  • کنترل کیفیت بتن، بتن سخت و افزودنی های بتن خریداری شده
  • کنترل محل نگهداری مواد اولیه تا زمان اجرا
  • کنترل درصد ترکیب مواد و میزان صحیح مصرف
  • کنترل تراک میکسر و پمپ بتن بر روی سطح و کنترل سرعت بتن ریزی و پخش و اجرای آن
  • کنترل میزان و نحوه صحیح پخش پودر بتن سخت بر روی بتن تازه 

کنترل فوری بتن و بتن سخت:
کنترل سریع با توجه به وضعیت آب و هوایی و کنترل اجرای بتن و بتن سخت. این مرحله شامل کنترل تولید بتن و بتن سخت و کنترل زمان حمل بتن و تحویل به موقع بتن و کنترل زمان اجرای بتن سخت می باشد.

کنترل واپسین کفپوش بتن سخت:

نگهداری و کنترل صحیح سطح اجرا شده طی 28 روز دوره خشک شدن بتن. به کارفرمایان پیشنهاد میشود حداقل بمدت 7 الی 10 روز سطح کفسازی شده با بتن سخت را آبپاشی نموده و با نایلون روی کف بتنی را بپوشانند تا بتن اجرا شده به بهترین شکل ممکن عمل آوری و خشک شود و بتن سخت کف به حداکثر مقاومت و کارایی خود برسد. البته در شرایط آب و هوایی خاص (سردتر و یا گرمتر از شرایط متعارف) با توجه به مشاوره کارشناسان کفسازی شرکت پارس الیس اقدامات کنترلی اجرا خواهد شد. 

اقدامات لازم جهت داشتن کفپوش بتن سخت بهتر:

پودر بتن سخت به عنوان پودر ضد سایش شناخته میشود که دارای مقاومت فشاری، خمشی و سایشی بسیار بالایی است. اما شرط اجرای کفپوش بتن سخت اجرای آن بر روی 8 تا 10 سانتیمتر بتن تازه است، حال آنکه بتن آماده مورد مصرف اگر دارای مشخصات کیفی مرغوب نباشد بطور مثال عیار خیلی پایینی داشته باشد و یا هنگام اجرای کفسازی به آن آب افزوده شود از عمر مفید کفپوش بتن سخت می کاهد.

برای داشتن کفپوش بتن سخت با مقاومت بالا می بایست بتن زیرین را تقویت نمود. در اغلب پروژه ها از آرماتور بندی و مش آماده استفاده میشود و یا بنابر مشاوره کارشناسان کفسازی شرکت پارس الیس از الیاف جایگزین آرماتور داخل بتن استفاده میشود. افزودنی های بتن تنوع زیادی دارند که هر کدام برای کاربری و شرایط اقلیمی متفاوت پیشنهاد میگردند. مثلا به جای استفاده از آب، فوق روان کننده بر پایه پلی کربوکسیلات به بتن اضافه می شود. یا از الیاف های مناسب بتن مثل الیاف پلی پرو پیلن (P.P)، الیاف پلیمری آجدار، الیاف سنتتیک، الیاف شیشه ای و ... استفاده می شود.

پس از اجرای بتن تازه که حاوی انواع افزودنی های مفید و کاربردی هستند، پودر بتن سخت آماده اجرا بر روی بتن تازه است و پس از انجام عمل خشکه پاشی پودر بتن سخت بر روی بتن تازه، بالغ بر 12 ساعت عملیات پرداخت بر روی سطح با دستگاه ماله پروانه ای صورت میگیرد که این عمل نیز تا حد زیادی به افزایش انسجام و تراکم بتن زیرین کمک مینماید. با رعایت اصول کفسازی کفپوش بتن سخت به کفپوشی تبدیل میشود که هیچ کفپوش دیگری در زمینه مقاومت، طول عمر، کارایی و ... نمیتواند با آن رقابت نماید.

بهترین نوع کفپوش برای کفسازی سوله، انبار و کارخانه ها چیست؟

برای کفسازی سوله ها و کارخانه های مختلف با کاربری های متفاوت گزینه های متنوعی از انواع کفسازی صنعتی وجود دارد. کارشناسان و متخصصین شرکت پارس الیس در صدد ارائه بهترین کفپوش با بالاترین مقاومت و کیفیت به مشتریان محترم خود هستند. لذا بازدید از پروژه ها و برگزاری جلسات توجیهی و مشاوره رایگان شرکت پارس الیس از الزامات این مجموعه است. برای مثال برای کارخانجات لبنی اغلب از کفپوش اپوکسی استفاده می شود. اما ممکن است با توجه به شرایط متفاوت یک کارخانه لبنی برخی از بخش های آن قادر به استفاده از کفپوش بتن سخت باشد که با مشاوره متخصصان کفسازی صنعتی مجموعه پارس الیس امکان تصمیم گیری و حق انتخاب بیشتر به کارفرمایان محترم داده می شود.

کفپوش بتن سخت علاوه بر سرعت اجرای بالا نسبت به سایر کفپوش های صنعتی (پلی یورتان و اپوکسی) دارای قیمت مناسب تری است و کارفرمایان ملزم به صرف هزینه های سنگین کفسازی با کفپوش های پایه پلیمری نیستند.

کفپوش بتن سخت علاوه بر یکپارچه بودن و تنوع در رنگ و زیبایی دارای مقاومت سایشی، خمشی، فشاری و دینامیکی بسیار بالایی است که میتواند بارهای ترافیکی سنگین را تحمل کند و دچار هیچگونه آسیبی نگردد.

اجرای کفپوش بتن سخت به شیوه ای است که سطح نهایی دارای نفوذ ناپذیری بالایی است و نفوذ آب و آلاینده ها به داخل بتن زیرین به حداقل ممکن میرسد.

آیا کفپوش اپوکسی بر روی کفپوش بتن سخت صنعتی قابل اجرا است؟

بله کفپوش اپوکسی را براحتی میتوان بر روی سطحی که قبلا کفپوش بتن سخت صنعتی شده اجرا نمود. در برخی سالن های صنعتی که تغییر کاربری دارند و میبایست اصول بهداشتی را رعایت نمایند این کار به سرعت قابل اجراست. در سطوح کفسازی شده با بتن سخت رنگی چه برای کفسازی پارکینگ و چه برای کفسازی سالن های صنعتی و ... به دلیل نوع اجرای پوشش بتن سخت، سطح نهایی کاملا صاف، یکدست و صیقلی است و آماده اجرای کفپوش اپوکسی در هر رنگی میباشد. برای این منظور شستشو و نظافت اولیه سطح الزامی بوده و سپس کلیه مراحل اجرای کفپوش اپوکسی با رعایت ترتیب بر روی سطح اعمال میشود.

ما در زمینه تهیه، تامین و اجرای انواع کفسازی بتنی و پلیمری ، اجرای بتن سخت صنعتی، قالب بندی، شیب بندی، بتن ریزی و پهن کردن بتن کف، اجرای ماله پروانه، کاتر و درز بندی و اجرای خطوط ترافیکی و... تبحر داریم. 

کفپوش بتنی پارس الیس یک کفپوش صنعتی با دوام، مدرن و به صرفه است. 

آسفالت بتنی بتن سخت رنگی

بسیاری از کارفرمایان محترم در حال انتخاب کفپوش مناسب به عنوان جایگزین برای سنگ، گرانیت، کاشی و... هستند. پیشنهاد ما استفاده از کفپوش بتنی است.

در دوران پاندمی کرونا شرکت پارس الیس با حداکثر ظرفیت و حفظ پروتکل های بهداشتی آماده انجام بازدید ها، مشاوره رایگان انواع کفسازی صنعتی اعم از کفسازی بتنی، بتن سخت رنگی و انواع کفپوش پلیمری بوده و کلیه پرسنل شرکت و تیم اجرایی با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی جهت کفسازی پروژه شما عزیزان با کفپوش بتن سخت رنگی، کفپوش اپوکسی و کفسازی بتنی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

در خصوص قیمت کفپوش بتن سخت رنگی و کفسازی با بتن سخت، کارفرمایان محترم می توانند قیمت دقیق کفپوش بتن سخت را پس از بازدید و جلسه حضوری کتبا از شرکت پارس الیس دریافت نمایند.

کارشناسان و مهندسان شرکت پارس الیس پس از بازدید بعمل آمده از سطح موجود قیمت کفسازی با بتن سخت رنگی را اعلام می نمایند.

بدیهی است شرکت پارس الیس ملزم به ارائه بهترین قیمت کفپوش بتن سخت رنگی با بالاترین کیفیت خواهند بود.

لذا قیمت کفپوش بتن سخت بصورت حدودی از شفاهی اعلام گردیده و پس از محاسبه افزودنی های مورد نیاز و همچنین نوسانات بازار قیمت دقیق کفپوش بتن سخت طی یک نامه مکتوب اعلام می گردد.

در ایام کرونا پرسنل شرکت پارس الیس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه خدمات کفسازی صنعتی اعم از کفپوش بتن سخت رنگی، کفپوش بتنی،کفپوش اپوکسی، بتن ریزی کف و ... می باشند

مقاومت کفپوش بتن سخت رنگی در برابر تغییرات ناگهانی دما:

سطح زمین می تواند به تغییرات دما بسیار حساس باشد، چه بسیار زیاد، چه زیر نقطه انجماد، چه ناگهانی و چه در مدت زمان طولانی.

به عنوان مثال شوک حرارتی می تواند به سرعت باعث ترک خوردن کف شود، این اغلب در شرایطی مانند زمانی که کف در دمای 120 درجه سانتی گراد با بخار تمیز می شود یا اگر در معرض هوای 25- درجه سانتی گراد از یک واحد سردخانه باز قرار می گیرد، رخ می دهد.

کفپوش های ضخیم و پلی اورتان در مقاومت در برابر شوک حرارتی بسیار موثر هستند، برای مثال سیستمی مانند Flowfresh HF در لایه ای به ضخامت 9 میلی متر سدی موثر در برابر اکثر شرایط دمایی شدید ایجاد می کند.

این مقاومت دما برای جلوگیری از خرابی ناشی از چرخه حرارتی گسترش می یابد، زمانی که دمای کف به تدریج در طول زمان افزایش یا کاهش می یابد. ضریب انبساط حرارتی پلی یورتان مشابه بتن است، به این معنی که پوشش به همان میزان بستر منبسط و منقبض می شود. عدم حرکت با بتن زیرین می تواند منجر به ترک، جداشدگی، لایه برداری یا حباب شود.

با این حال برای سالنهای صنعتی با کاربری نرمال همان استفاده از بتن سخت رنگی پیشنهاد میگردد که بدلیل شیوه اجرای و لایه ضد سایش بتن سخت نهایی مقامت بالاتری نسبت به بتن ساده در برابر تغییرات دما دارند و از ضرر و زیان های احتمالی پیشگیری مینماید.

اما برای سردخانه ها و سالنهایی که ریزش گازوئیل و احتمال آتش سوزی بالایی وجود دارد، استفاده از کفپوش پلی یورتان مقاوم پیشنهاد میگردد.

 

1مجموع 3 محصول
1مجموع 3 محصول
ارسال نظر
بنایی نژاد : مطلب بسیار مفید
11 0
ممنون از توضیحات عالی ممنون میشم اگر با واحد فنی کارخانه بنده تماس بگیرید تا هماهنگی لازم صورت بگیرد.
مدیریت : پاسخ
12 0
انجام وظیفه هست، در خدمتتون هستیم.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 83 کاربر