02177130488

بهترین روش بتن ریزی کف سوله، انبار و پارکینگ چیست؟ 

کارشناسان فروش شرکت پارس الیس که تماس های خود را از ابتدای شروع هر پروژه آغاز مینمایند در همان ابتدا به کارفرمایان محترم پیشنهاد میکنند که بتن کف سوله و یا بتن سقف پارکینگ ها و حتی بتن کف انبارهای خود را به صورت مکانیزه و با دستگاه ماله پروانه ای اجرا نمایند، چراکه این کار برای کارفرمایان مفیدتر و کم هزینه تر است.

دستگاه مجیک

چنانچه در خصوص کفسازی اپوکسی و کفپوش پلیمری به استحضار رسید، بهترین بستر برای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان، بتن ماله پروانه ای می باشد که بدلیل روش اجرای مکانیزه دارای مقاومت بالای فشاری و خمشی است. از طرفی اگر سطح نهایی مانند بتن اجرا شده با دستگاه ماله پروانه ای صیقلی و یکپارچه نباشد و بتن بصورت دستی اجرا شده باشد کف مجددا مشمول هزینه ساب و صیقلی نمودن شده و در نهایت موج و بینظمی در سطح کاملا مشهود خواهد بود. در صورتی که کارفرما بخواهد مجدد بتن ریزی کند هزینه خرید بتن دوباره به هزینه های پروژه تحمیل میشود.

تراز لیزری

برای بتن ریزی کف سوله نیز در ابتدا بتن ماله پروانه ای پیشنهاد میگردد چراکه علاوه بر صاف و صیقلی بودن سطح و آماده بودن کفپوش بتن ماله پروانه ای برای اجرای هر کفپوش دیگری، بدلیل نوع اجرای بتن کف سوله با دستگاه ماله پروانه ای و یکپارچکی سطح، میزان گرد و غبار و فرسایش سطحی به حداقل میرسد و همچنین شکستگی و یا کنده شدن در سطح پدیدار نمیگردد.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت بعد از بتن ریزی ماله پروانه ای کف، مرطوب نگاه داشتن سطح و اصطلاحا آب دادن به بتن کف میباشد. برای این کار بر روی بتن کف به مقدار زیاد آب ریخته و بر روی آن نایلون می کشند. این عمل به مدت 7 روز می بایست هر روز بر روی بتن کف صورت پذیرد. آب دادن به بتن کف سوله و پارکینگ باعث میشود که قوام و گیرش بتن بالا رفته و مقاومت های آن افزایش یابد و از بروز ترک بر روی سطح بتن کف جلوگیری شود.

بتن کف سوله

برای کفسازی انبار، بتن ریزی با دستگاه ماله پروانه ای بهترین و به صرفه ترین گزینه است. بدلیل پایین بودن هزینه ها در این سیستم و همچنین به دلیل کیفیت بالا و مقاومت فشاری و خمشی بالا در این سیستم باعث شده که کفسازی بتنی مکانیزه یک کفپوش پرکاربرد و پرطرفدار میان کارفرمایان و صنعتگران شناخته شود.

برای بتن ریزی کف پارکینگ ها و بتن ریزی سقف عرشه فولادی و دال های بتنی، از اجرای بتن به روش مکانیزه استفاده میشود:

  1. هزینه خرید بتن و اجرای بتن تا 50% کاهش پیدا میکند
  2. سرعت اجرای بالا میرود
  3. پیشرفت کاری که هفته ها بطول می انجامد تنها طی چند روز
  4. کسر دستمزد کارگران روزمزدی که برای اجرای بتن دستی از شما حقوق دریافت میکنند
  5. تفاوت فاحش بین کیفیت و مقاومت بتنی که با دستگاه ماله پروانه ای اجرا شده و بتنی که بصورت دستی و سنتی اجرا شده 

اگر کارفرما کفپوش بتن سخت را به عنوان کفپوش نهایی کار خود انتخاب کرده باشد، از همان ابتدا بر روی بتن کف اولیه پودر بتن سخت بصورت خشکه پاشی بر روی بتن تازه اجرا شده و کف نهایی حاصل میشود. باز هم در هزینه های آتی صرفه جویی میگردد.

به کارفرمایان محترمی که جایگاه پمپ بنزین دارند و یا در حال احداث جایگاه پمپ بنزین هستند پیشنهاد میگردد بتن کف جایگاه را از همان ابتدا بصورت ماله پروانه ای با روکش سخت کننده بتن سخت رنگی اجرا نمایند زیرا علاوه بر مقاومت بالا و زیبایی منحصر بفرد، در برابر مواد خورنده از جمله بنزین و روغن مقاومت بالایی نشان میدهد و در برابر تردد بالای خودروها و تریلر ها بسیار محکم و با دوام عمل مینماید. 

بتن ریزی کف سوله با ماله پروانه  ای

سازندگان محترم و کارفرمایان میتوانند مراحل کفسازی سوله خود را از ابتدا تا مرحله کاربری به ما بسپارند. اجرای بتن مگر، آرماتوربندی و مش بندی، شیب بندی و بتن ریزی کف سوله همراه با افزودنی های بتن اعم از الیاف و روان کننده، اجرای بتن با دستگاه ماله پروانه ای، مجیک و تراز لیزری، اجرای کفپوش بتن سخت رنگی (پودر سخت کننده و ضد سایش بتن)، کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، پوشش سطح با رزین ضد گرد و غبار ماکرون گارد و ... همه و همه با بالاترین کیفیت مواد و اجرا و کمترین هزینه.

برای بتن ریزی کف سوله و انبارها میتوان با استفاده از الیاف سینوسی و الیاف P.P. و ... و همچنین ابر روان کننده، کفسازی بسیار عالی و درجه یکی را انجام داد سرعت بتن ریزی و کفسازی در این سیستم بسیار بالاتر از سیستم های مشابه بوده و در هزینه ها صرفه جویی چشم گیری صورت میپذیرد. لذا به کارفرمایانی که علاوه بر کیفیت کف، هزینه و سرعت اجرا نیز برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است پیشنهاد میشود تا بتن ریزی که سوله، بتن ریزی کف انبار، بتن ریزی کف محوطه، بتن ریزی کف پارکینگ ها و ... خود را به شرکت پارس الیس بسپارند تا با بروزترین دستگاه های ماله پروانه ای و مجیک و مجرب ترین نیروها و پرسنل اجرایی و  همچنین بهترین مواد، عملیات بتن ریزی کف و کفسازی پروژه های ایشان را به نحو احسنت با ضمانت و خدمات پس از فروش اجرا نمایند.

برای کاهش هزینه های کفسازی و افزایش سرعت بهره برداری از پروژه، پیش از انجام هرگونه عملیات کفسازی، از بتن کف سوله گرفته تا بتن کف پارکینگ و انبار و بتن ریزی سقف ها، خواهشمند است از مشاوره و بازدید رایگان همکاران ما بهره مند شوید.

اجرای بتن کف سوله، اجرای بتن کف انبار، اجرای بتن کف پارکینگ ها و هر سطحی که نیاز به بتن ریزی دارد را با خیال آسوده و مطمئن به کارشناسان و متخصصین این شرکت بسپارید.

نحوه اجرا و تکمیل یک کف بتنی:

مراحل

مرحله 1 بتن ریزی کف

منطقه ای را که قرار است در آن کار انجام شود را آماده کنید. ممکن است نیاز به تجهیزات سنگین برای پاکسازی وجود داشته باشد، گیاهان و مواد نامناسب باید برداشته شوند، و بستر باید بازرسی شود تا مشخص شود که آیا حمایت کافی از دال و ساختاری که روی آن ساخته خواهد شد وجود دارد یا خیر.
سایت را بررسی کنید یا خودتان خطوط ساختمان را چیدمان کنید. ممکن است از تخته‌های ضربه‌ای استفاده شود، یا می‌توان پایه‌های گوشه‌ای را تنظیم کرد تا بتوان خطوط ساختمان را کشیده و محدوده مشخصی برای تمیز کردن و قالب بندی ایجاد کرد.
درختان، بوته‌ها و سایر گیاهان، از جمله ریشه‌های آن‌ها را جدا کنید تا هنگام پوسیدگی، فضای خالی در بستر باقی نگذارند.
هرگونه ماده کثیف یا نامناسب را از سطح زیرین جدا کنید.
روی سطح غلطک بیاندازید یا از روش دیگری برای متراکم کردن خاک سطح موجود استفاده کنید.

مرحله 2 بتن ریزی کف

هر پایه بتنی را که در زیر دال قرار دارد، شکل داده و قرار دهید. برای دال های یکپارچه، ممکن است به سادگی یک لبه رو به پایین وجود داشته باشد، اما برای بسیاری از ساختمان ها، یک پایه گسترده ریخته می شود، سپس CMU (واحدهای بنایی بتنی، که معمولاً بلوک نامیده می شود) تا درجه طبقه تمام شده قرار می گیرند.

مرحله3 بتن ریزی کف

فرم ها را برای اسلب خود تنظیم کنید. خطوط ساختمانی که بر روی خط بیرونی ساختمان و روی درجه (در ارتفاع مناسب) کشیده شده اند، به شما این امکان را می دهند که لبه های دال را مستقیم و تراز تشکیل دهید.

مرحله 4 بتن ریزی کف

هرگونه  لوله کشی یا برق کشی و همچنین ماهیچه کشی برای لوله کشی و سیم کشی و همچنین تهویه مطبوع را نصب کنید. لوله‌های تخلیه وان حمام و فاضلاب موقتا مسدود می‌شوند تا زمانی که فیکسچر بعداً در موقعیت خود قرار گیرد.

مرحله 5 بتن ریزی کف

 

ناحیه دال را با مواد مناسب به درجه نهایی برسانید

پر کردن مویرگی در جایی استفاده می شود که رطوبت ممکن است مشکل ایجاد کند.
سنگ آهک خرد شده یا سایر مواد پایه سنگدانه را می توان برای دال هایی با بارهای سنگین مانند کف انبارها و آشیانه های هواپیما استفاده کرد.
گاهی اوقات از مواد منسجمی مانند خاک رس استفاده می شود که در آن بستر نمی تواند به اندازه کافی با استفاده از روش های مرسوم تثبیت شود.

در این مرحله از بتن ریزی کف، پیشنهاد شرکت پارس الیس استفاده از بتن مگر می باشد که توسط این شرکت نیز اجرا میگردد.

مرحله 6 بتن ریزی کف

متریال پرکننده و یا بتن مگر را فشرده و متراکم کنید که بهترین روش استفاده از دستگاه ماله پروانه ای و اصطلاحا سینی زدن کف میباشد. برای ساختمان های مهندسی شده، آزمایش چگالی لایه زیرین ممکن است برای برآورده کردن توقعات تیم معماری مورد نیاز باشد. این آزمایش معمولا توسط یک آزمایشگاه مهندسی ژئوتکنیک انجام می شود.

مرحله 7 بتن ریزی کف/..

با استفاده از یک موریانه کش تایید شده و دارای برچسب، پر کردن و زیرسازی حشرات را پیش تیمار کنید. این کار معمولاً توسط یک شرکت کنترل آفات باند و دارای مجوز انجام می شود.

 

جهت بهره از مشاوره و بازدید رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

02177130488

02177130488

ارسال نظر
زکیه : سوال
2 0
اصولا ضخامت بتن کف پاریکینگ منزل یه طبقه چند سانتی متر است ؟
مدیریت : پاسخ
1 1
سلام، برای اینکه بتن کف پارکینگ رو به روش مکانیزه با دستگاه ماله پروانه ای اجرا نمود، حداقل به ضخامت 7 تا 10 سانتیمتر بتن ریزی احتیاج هست. ایده آل 10 سامنتیمتر به بالا می باشد.
کادوس : سوال
2 1
برای یک اتاقک حدود چهل متری هم بتن‌ریزی با دستگاه ماله پروانه‌ای توصیه می‌کنید؟ کاربری اتاقک قرار هست انبار لوازم یدکی خط تولید یک کارگاه باشد.در مورد هزینه‌ش هم میتونید اطلاعاتی در اختیار بنده قرار بدید؟ مکان مورد نظر در شهرستان و شمال کشور است.
مدیریت : پاسخ
2 0
خیر چون دستگاه ماله پروانه ای میبایست براحتی روی سطح بچرخد.
مدیریت : پاسخ
2 0
کیوان : آیا برای اجرای بتن کف نیاز به آهن کشی و ...
1 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
1 0
باسلام، با توجه به نوع کاربری گاها فونداسیون و مش بندی نیز لازم میباشد. سوالتان کامل ارسال نشده، جهت کسب اطلاعات دقیق با شماره های شرکت تماس حاصل بفرمایید.
آرمان : کف حیاط
1 0
سلام برا کف حیاط که ماشین الات و تراکتور تردد دارد پیشنهاد شما چیست؟
مدیریت : پاسخ
1 0
درود بر شما. برای کفسازی محوطه سوله و فضاهای صنعتی با تردد بالا، تحت نور خورشید، کفسازی بتنی، کفپوش بتن سخت و یا کفپوش پلی یورتان پیشنهاد میگردد.
ساسانی : با مصالح متری چند تومنه
0 2
قیمت بدهید متری چند
مدیریت : پاسخ
0 0
ممنون میشم جهت اطلاع از قیمت ها با شماره های مجموعه پارس الیس تماس بگیرید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 109 کاربر
9 / 10
از 109 کاربر